Sound design voor je event

Sound design voor je event

Het is ongelooflijk hoeveel verschillende emoties geactiveerd kunnen worden door alleen maar geluid, muziek of sound design.

Ontspannen, opgewonden, bang, energiek of gelukkig. Je kan het allemaal beïnvloeden met geluid.

Dit is, zoals je begrijpt, goed te gebruiken om meer beleving aan je event toe te voegen.

Eventbeleving is de hoofdfactor in het optimaliseren van betrokkenheid en emotionele toewijding van je bezoekers en komt neer op de wow-factor die je biedt tijdens je event.

Zoals Eventplanner.nl auteur Kevin Van der Straeten aangeeft: “om een echt sterk evenement neer te zetten, wat zelfs aan de meest complexe en veeleisende doelstellingen voldoet, zal je een beetje meer durf en verbeelding moeten tonen. Een goed gevuld programma met een origineel thema is niet altijd genoeg. Om écht je publiek te bereiken, zal je ze een authentieke beleving moeten bieden, een beleving die ze lang zal bijblijven.”

Hoor eens.

Je denkt er over na wat jouw gasten zien. Maar denk je er ook over na wat ze horen?

De juiste muziek draagt bij aan de “wereld” die jij creëert en dus de beleving van je bezoeker.

Sound design is een essentieel onderdeel om de zintuigen optimaal te prikkelen. Vreselijke zin, ik weet het maar 100% waar. Kijk maar eens een film waarbij het geluid niet klopt, je zet hem uit.

Om met een extreem goed voorbeeld te komen, Factory 6 heeft voor een rondleiding in een kasteel alle muziek en sound design gemaakt.

Overal werden de bezoekers daardoor in de juiste stemming gebracht. Op elke plek en elk vertrek. Van de parkeerplaats, tot in de ontvangstzaal en van de tuin tot het diner.

Het diner…

Is een gezellig muziekje niet genoeg dan? Als je bij de Chinees zit wil je ook geen Jan Smit horen. Dat zou absoluut afbreuk doen aan de beleving. En juist die beleving is zo belangrijk. Stel je eens voor dat je aan tafel zit en je krijgt via hologram projectie te zien wat voor eten eraan komt en hoe het gemaakt is. Inclusief bijpassend sound design natuurlijk.

Dit was voor de genodigden van de rondleiding in het kasteel de uitsmijter van de avond.

Buiten dat je de volledige aandacht van alle bezoekers hebt ben ik ervan overtuigd dat iedereen die de eer had daar aan tafel te zitten er nu nog regelmatig aan denkt of over praat.

Hologram projectie is niet voor iedereen weggelegd en ook niet voor ieder event relevant.

Stort je er eens in.

Vergelijk je event eens met een achtbaan in een pretpark. Een berg staal, gebogen tot een looping en een karretje met kekke kleurtjes is niet genoeg om er een spektakel van te maken. De beleving is de sleutel naar succes. Het verhaal dat ondersteund wordt door de juiste muziek en sound design is het verhaal dat je thuis vertelt.

Juli 2015, de opening van “Baron 1898” in de Efteling. In diezelfde periode werd er in Italië een soortgelijke baan geopend. Oblivion: The Black Hole Roller Coaster in Gardaland.

Het verschil? De Baron heeft een heel goed verhaal en een geniale thematisering. Ondersteund door de juiste muziek en sound design.

Baron 1898 sleept je mee in de wereld van de mijnwerkers. Vanaf het moment dat je door de poortjes loopt  zit je midden in het verhaal en is opeens de rit een onderdeel geworden van de beleving.

Het mag duidelijk zijn, dat storytelling key is, ook binnen de event sector.

Factory 6 helpt je jouw event nog sterker te maken! Benieuwd wat we  samen met muziek en sound design kunnen bereiken? Neem gerust contact met ons op voor een brainstorm of plan van aanpak.

 

Hi, ik ben

Ik wil graag een komen doen om een te bespreken.
Jullie kunnen me op

Groetjes!